Pages

Sunday, October 17, 2010

Kehidupan Yang Penuh Ilusi

Salam...di post kali ini aku ingin cerita sikit kehidupan zaman sekarang yang penuh dengan pancaroba.Aku x tau lah kenapa tergerak hati untuk membicarakan tentang ini.Aku rasa kehidupan sekarang kebih penuh dengan ilusi berbanding zaman daulu.Pada era globalisasi ini,aku rasa mcm melayu dah lupa siapa diri mereka sebenarnya.Aku kasihan tgk orang melayu yang hanya menjadi kuli kepada bangsa lain.Dimana melayu sekarang???adakah melayu sekadar tinggal nama????adakah bumi yang dibebaskan daripada penjajah oleh nenek moyang akan runtuh di tanagn bangsa lain???aku rasa ini mungkin terjadi.Cuba kita lihat situasi sekarang,melayu berbalah sama melayu,sedangkan bangsa lain????bertepuk tangan,bergembira menikamati keindahan alam.Adakah itu yang sepatutnya terjadi???fikir-fikirkanlah.wasslam....

No comments:

Post a Comment

Jemput komen =)...please leave a comment =)